FANDOM

POLA - ポラ

Shirone Hokori - 白音ほこり

Conceptart
Globaloid.png
Płeć Kobieta
Wiek 21 lat
Wzrost 167 cm
Waga 60 kg
Typ/model Globaloid/PL11
Autor Silbere Rose
Ilustrator Silbere Rose
Dawca Głosu Silbere Rose
Narodowość Polka
Rasa Człowiek
Data wydania 11 listopada 2014
Linki SC;dA; YT autorki

Pola (dawniej Shirone Hokori) to żeński UTAUloid autorstwa Silbere Rose. Urodziny obchodzi 11 listopada - w dniu wydania. Jej japońskie imię oznacza 'biały dźwięk' i 'dumę', gdy obecna nazwa jest zwykłym żeńskim imieniem wybranym przez skojarzenia brzmieniowe z Polską. Atrybutem Poli są krówki.  Z Dżemuloidem jest w relacji typu frienemies.

OsobowośćEdytuj

Pola bywa często marudna i łatwo wpada w dołek, jednak nie na długo. Jej zwykły stan równowagi można określić jako optymistyczne układanie szalonych planów na wieczór, z których i tak w 75% przypadków nic nie wychodzi, co jej wcale nie zraża. Ma coś w rodzaju instynktu opiekuńczego, które każe brać pod swoje skrzydła wszelkie mniejsze i słabsze UTAUloidy. Najczęściej nadmiarem jej uwagi obrywa dżemowe rodzeństwo i Venta. Niełatwo ją rozzlościć, chyba że jest się Bogusiem - jej genderbentem. Lubi Polskę, MMD, eurodance, lasy, błędy komputerowe. Nie lubi beks, agresywnych dresiarzy, kaszanki, USA.

GaleriaEdytuj

VoicebankEdytuj

Japońskie CVEdytuj

Link do pobrania ACT 1.0 z niekompletnym oto.ini: 
LINK

UWAGA! Poniższy link zawiera update oto.ini z lepszymi ustawieniami parametrów i (niekompletnym) aliasingiem hiragany:

OTO 1.14
Niedługo dojdzie ACT 1.35 z uzupełnionym OTO i pełnym aliasingiem.

Shirone Hokori:CV Normal
Optymalne gatunki spokojniejsze piosenki, lub te, wymagające dojrzalszego brzmienia
Optymalne tempo praktycznie dowolne
Aliasy w toku hiragana i katakana
Ilość próbek 169
Optymalny zakres A2~G#4 (program) D3~F5 (rzeczywisty)
Wersja ACT 1.0
Przykładowa piosenka -ERROR

Zalety

Spokojne, lekko melancholijne brzmienie. Śpiewa z prawie poprawnym japońskim akcentem, choć zdarza jej się za mocno "przechylać" u. Nie ma problemów ze zmianą tonacji i dobrze znosi zabawy parametrami. Zawiera dodatkowe sample, które umożliwiaja jej (jakie takie) śpiewanie w innych językach.

Słabości

Z powodu dość słabej jakości sampli często brzmi metalicznie na dłuższych sylabach. Niektóre sylaby są trochę dziwnie wymawiane, a 'yu' brzmi jak 'i'. Nagrania stereo, toteż nie radzi sobie z większością resamplerów. Preutterance i overlap są bardzo krótkie, co wymaga przeregulowania tych parametrów podczas pracy z UST dla płynniejszego brzmienia. 

Japońskie CV-VCEdytuj

DL: v1 KLIK/

11 listopada pojawił się 3-pitchowy update (G3, E4 i A4)! Dane dla v2 podane w kolejnych akapitach:

DL: v2  DOSTĘPNY TUTAJ

Zalecane flagi:

v1: h60Y30BRE80

Shirone Hokori: CV-VC Normal/Solid
Optymalne gatunki psalm, rock ballada, enka, niektóre podgatunki elektro
Optymalne tempo 60-170 BPM
Aliasy hiragana, romaji
Ilość próbek 47 (oto.ini: 404)
Optymalny zakres B2~F#4 (program) A#2~G5 (rzeczywisty)
Wersja ACT 2.0 v1
Przykładowa piosenka Double Lariat)
POLA: CV-VC Normal/Solid
Optymalne tempo 60-150 BPM
Aliasy hiragana
Ilość próbek 561 (oto.ini: 1216)
Optymalny zakres C3~G5 (program) G2~G5 (rzeczywisty)
Wersja ACT 2.0 v2
Przykładowa piosenka Umitagari

Zalety  v1:  Głos nieco mocniejszy niż pierwszy VB. Brzmienie płynne, wyraziste szczególnie na nieco niższych tonach. Możliwe też użycie jako zwykłego CV - wówczas nieco straci na płynności, ale i tak będzie lepsza niż ACT 1.0, który ucierpiał na poucinanych spółgłoskach. Poprawiona wymowa niektórych samogłosek. Zawiera nieco dodatkowych sampli typu "la", "syu", oddechy końcowe i początkowe.

v2: Trzytonowość voicebanku pozwala uzyskać naturalniejsze brzmienie głosu na szerokiej randze nut. Ciepły alt młodej kobiety o neutralnej sile i raczej poprawnej japońskiej wymowie. Znacząco poprawiona jakość sampli. Oddechy końcowe i dodane przejścia VV.

Zalecane resamplery: resampler.dll, Moresampler, Fresamp

Słabości  v1: Podczas konwertowania UST za pomocą wtyczki auto CVVC pojawiają się błędy, jeśli nie odznaczy się opcji sprawdzającej długość VC w oto.ini. Mogą pojawiać się błędy w aliasowaniu. Głos może brzmieć nieco metalicznie bez flag. Brak sampli nC (np. n d, n p).

v2: Nieco zbędnych wpisów w oto. Pewna niejednolitość głosu wynikająca z amatorskiego voice actingu nagrywającej i jego lekkie przymulenie, które łatwo naprawić przy właściwej manipulacji EQ. Brak oddechów początkowych.

Pola: CVVC+
Optymalne gatunki spokojniejsze piosenki, lub te wymagające dojrzalszego brzmienia
Optymalne tempo 90-230
Aliasy specyficzny system dopasowywania polskich głosek do braków UTAU
Ilość próbek 681
Optymalny zakres

C#3~A5 (praktyczne testy)

D#1~C5 (program)

Wersja ACT 1.0
Przykładowa piosenka

Answer

Polskie CVVC+Edytuj

DL: Tutaj! Wersja 1.0, dlatego jest jeszcze dość podatna na usterki.

PV: radzę obejrzeć jako demówkę

CiekawostkiEdytuj

  • Miała reprezentować Polskę w serii Globaloidów, której projekt został ostatecznie zarzucony.
  • Zależnie od języka ma swoje charakterystyczne powiedzonka o dość podobnym sensie: w polskim "Mnie to wali", w angielskim zaś "It can as well go mucking".
  • Japońska nazwa od 9 listopada 2016 zostaje zarzucona, jako że autorka i tak dużo częściej posługuje się w mowie o tym voicebanku nazwą "Pola" niż "Shirone Hokori".
  • Genderbent Poli (po fladze g+9 do g+15) ma własne imię - Boguś. Design pozostał dotąd nieujawniony, sam zaś głos można usłyszeć jedynie w tym talkloidzie: Link

Więcej z Fandomu

Losowa wiki