FANDOM

Kikyuune Aiko - 気球音アイコ
Conceptart
NjVEHI1.png
Płeć Kobieta
Wiek Nieznany
Wzrost 175 cm
Waga

65 kg

Typ/model UTAU XYZ PROTOLOIDα/0X-A
Autor

mystsaphyr

Studio VOXYZ

Dawca Głosu mystsaphyr
Narodowość Japońsko-amerykańska
Rasa Biodroid
Data wydania 10 kwietnia 2009
Linki The Blue Balloon

Aiko to żeński UTAUloid autorstwa UTAUxyz i mystsaphyr. Jej imię oznacza czuła dziewczyna/czułe dziecko a nazwisko dźwięk duszy. Urodziny obchodzi 10 lipca. Atrybutem Aiko jest balon lub przenośna konsola do gier.

Jest częścią rodziny Kikyuune, do której należą również jej brat Akio i rodzice: Akiko i Akihiko.

OsobowośćEdytuj

UWAGA - Chociaż Aiko ma obszerną osobowość daną jej przez autorkę oraz fanów UTAU, jest zupełnie opcjonalne i piosenki oraz obrazki zrobione z Aiko nie muszą być zgodne z tymi wytycznymi. Tyczy się to też jej pairingu z Mathieu; Aiko może być parowana z innymi UTAU, Vocaloidami lub ludźmi w piosenkach.

Aiko jest lekką chłopczycą i jest dziwnie wysoka jak na swój wiek. Nie jest dobra w nawiązywaniu rozmów, głownie dlatego, że zazwyczaj jest roztargniona przez bujanie w chmurach lub gry video. Łatwo się denerwuje i ma bardzo krótki czas możliwej koncentracji. Aiko kocha wysokie miejsca i lubi podróżować w latających środkach transportu lub wyglądać z tarasów widokowych na wieżach lub wysokich budynkach. Może być głośna, dumna i wojująca oraz nienawidzi bycia postrzeganą przez innych jako wrażliwą. Czasem wślizguje się w lekki akcent z Tennessee, szczególnie wtedy, kiedy traci skupienie lub staje się szczególnie poirytowana.

VoicebankEdytuj

Aiko jest UTAUloidem bazującym na Macu. Była nagrana z użyciem Garageband i edytowana w Audacity, jej ostatnie VB są konfigurowane przy pomocy UTAU-Synth. Voicebank Aiko jest czasem niekompatybilny ze starszymi wersjami resamplera UTAU z przyczyn nieznanych. Jej genderbend, Kikyuune Akio, może być stworzony przez flagi g+12.

Opisane poniżej zostały najnowsze wersje poszczególnych voicebanków. Można ściągnąć także paczkę gwizdów (Whistle VB) oraz pakiet omake - dodatkowych sampli przeznaczonych do stosowania dopiero podczas miksowania. Planowane jest również wsparcie dla języków: hiszpańskiego, koreańskiego, mandaryńskiego, niemieckiego i tagalskiego.

Wszystkie linki do ściągnięcia dostępne TUTAJ

RockLoud V.6.1 CVVCEdytuj

Kikyuune Aiko RockLoud ENGLISH
Optymalne gatunki dowolne
Aliasy hiragana
Optymalny zakres G3~F5
Przykładowa piosenka Hibikase

Zalety  Silny, dość głęboki kobiecy głos czasem przywodzący na myśl głos młodego chłopca. Bardzo wysoka jakość nagrań i dobre oto.ini. Voicebank nagrany na kilku różnych wysokościach, co rozszerza jej rangę wokalną.

Słabości  Do uzupełnienia.

BalladSoft V.5 CV-VVEdytuj

Kikyuune Aiko RockLoud ENGLISH
Optymalne gatunki dowolne
Aliasy hiragana
Optymalny zakres F3~E5
Przykładowa piosenka Self-Harm Achromatic

Zalety  Łagodny, przyjemny dla ucha alt. Bardzo wysoka jakość nagrań i dore oto.ini. Przejścia między samogłoskami są płynniejsze dzięki zastosowaniu sampli VV.

Słabości  Ograniczenie płynności wynikające z systemu nagrań CV-VV

RockLoud English CVVCEdytuj

Kikyuune Aiko RockLoud ENGLISH
Optymalne gatunki dowolne
Aliasy system PaintedCz na oznaczanie fonemów
Optymalny zakres E3~C5
Przykładowa piosenka Bi☣hazard

Zalety  Silny, dość głęboki kobiecy głos. Bardzo wysoka jakość nagrań i poprawne oto.ini.

Słabości  Dość mechaniczne brzmienie wynikające z niedoskonałości systemu CVVC w języku angielskim. Stosunkowo naturalnie brzmiąca ranga głosu ograniczona faktem, że voicebank nagrany został na jednej wysokości.

Zasady użyciaEdytuj

Dla sprawdzenia pełnych zasad użycia przejdź na http://kikyuune-aiko.blogspot.com/p/terms-of-use.html (język angielski).

Oryginalny artykuł na anglojęzycznej wiki

Dodatkowe linkiEdytuj

Modele MMD:

LipSync:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki